Betreft: uitstel ledenvergadering 2020.

Hengelsportvereniging “Alphen”

IJsselstraat 7

2405 AB    Alphen aan den Rijn

E-mail:  hsv.alphen@outlook.com

website  www.hsv-alphen.nl

Alphen aan den Rijn   02 september 2020

Betreft:   uitstel ledenvergadering  2020.

Geachte leden van HSV Alphen aan den Rijn,

Waar we ons hadden voorgesteld dat in warmere zomertijden het corona-virus misschien veel minder actief zou zijn, worden we nu door de werkelijkheid ingehaald en baart de recente toename van Covid-19 besmettingshaarden ons zorgen. Het meer en meer verwaarlozen van disciplinaire basismaatregelen, zoals het behouden van de 1,5 meter onderlinge afstand en het vermijden van samenscholingen, waaraan voor een belangrijk deel wordt bijgedragen door jongvolwassenen, lijkt daarvoor verantwoordelijk.

De samenstelling van ons ledenbestand en onze ALV-vergadering kent velen, zoals senioren, voor wie een besmetting een verhoogd risico betekent. Het is om die reden dat het bestuur van HSV Alphen aan den Rijn heeft besloten Algemene Ledenvergadering van 2020 verder uit te stellen.

Hoewel voorgeschreven, kan moeilijk worden gesproken van een noodzaak om de ALV nu te houden en waar het dwingende advies luidt “mijd niet-noodzakelijke bijeenkomsten”, moeten we concluderen dat HSV Alphen gehoor moet geven aan dat dwingende advies. Wij gaan ervan uit dat U begrip hebt voor dit, in onze ogen in het belang van onze leden, genomen besluit.

De onzekerheid over de ontwikkeling van het virus en de kwetsbaarheid van de bevolking maakt tevens dat een nieuwe datum nog niet kan worden voorgesteld. In afwachting van betere tijden zou het kunnen gebeuren dat we pas in 2021 min of meer risicoloos een ALV kunnen organiseren.

Om U toch zoveel mogelijk, maar wel erg beknopt, verslag uit te brengen over de stand van zaken;

• De Kascommissie heeft alle kassen van HSV Alphen gecontroleerd en in orde bevonden en stelt voor decharge te verlenen aan de penningmeester over verenigingsjaar 2019.

Dat laatste moet worden aangehouden tot de actuele ALV.

• Her- of benoemen van bestuur- en commissieleden wordt ook aangehouden.

De zittende leden zullen hun mandaat blijven invullen op de gebruikelijke manier.

• In verband met de flinke toename van het ledenaantal (plm 15%, mogelijk ook Covid-19 gerelateerd…) heeft het bestuur besloten de contributies voor 2021 verder te verlagen naar:

Vispas;  € 27,50     Extra vispas;  € 15,00     Jeugd tot 14j;  € 12,50       Jeugd 14 t/m 17j;  € 15,00

Wij zullen proberen over belangrijke onderwerpen via de site of per email te communiceren.

Heeft u vragen of opmerkingen, stuurt u ons dan aub een mail via hsv.alphen@outlook.com

Namens het voltallige bestuur van HSV Alphen,

Rick van der Meulen,